Jobdirumah

Lirik Lagu Kalau Aku Kaya – Altimet feat. Awi Rafael

Tuesday, 10 December 2013

Assalamualikum dan Salam Sejahtera.
Saja rasa nak berkogsi lagu hari ini. Lagu KALAU AKU KAYA. Suka dengar lagu ini. Siapa tak nak KAYA kan. Jika tak kaya betul pun. Makan KAYA dengan Roti pun dah cukup. Jika dapat RM500 sehari rasanya boleh kaya cepat. :-)

kalau aku kaya
Kalau aku kaya..

Lirik Lagu Kalau Aku Kaya – Altimet feat. Awi Rafael

Kalau aku kaya
Kalau aku kaya

[Altimet]
Aku nak gaya hidup aku berubah
Alangkah indah kalau dah tak susah
Jadi pemilik bukan sewa rumah
Makan tak habis minum tak sudah
Bil api air semua bayar awal
Tulis cek selamba tak risau batal
Masuk dalam bank semua melopong
Dalam akaun ada banyak 0 0 0 0 0

Dan kalau aku mampu
(jangan pening kepala, Aku betulkan semua lubang atas jalanraya)

Buat suka hati aku
(Kamu tak perlu risau, Aku beli semua pokok janji bumi kekal hijau)

[Awi Rafael]
Kalau aku kaya
Hari hari hari raya
Bil-bil jiran keluarga
Aku belanja selamba
Kalau aku kaya
Aku beli segalanya
Bungkuskan semua
Hadiahkan pada mama

Kalau aku kaya (kalau aku kaya,kalau aku kaya)
Kalau aku kaya (kalau aku kaya,kalau aku kaya)

[Altimet]
Aku gajikan driver
Nama dia Schumacher
Dia panggil aku sir
Aku panggil dia der
Der, tolong hantar mak aku pegi pasar
Belikan nasi lemak
Boss engkau dah lapar

Aku belikan Kim K, kain lebih
Pesan dia tolong tutup aurat, terima kasih
Beats by Dre
Next beat by’Ye
Tiap show pakai J’s
Hypeman aku Jay
Biar aku belanja, subsidi gula
Korang kena kencing manis tanggung rawatan semua
Pening apa semua benda aku yang sponsor
Kalau korang takut trafik kita naik helikopter

Dan kalau aku mampu
(jangan pening kepala, Aku betulkan semua lubang atas jalanraya)

Buat suka hati aku
(Korang tak perlu risau, Aku beli semua pokok janji bumi kekal hijau)

[Awi Rafael]
Kalau aku kaya
Hari hari hari raya
Bil-bil jiran keluarga
Aku belanja selamba
Kalau aku kaya
Aku beli segalanya
Bungkuskan semua
Hadiahkan pada mama

Aku beli serba satu (Heh aku beli dua)
Eleh aku angkat lima (Wei aku borong semua)
Bagitahu jiran lama (Sewa mereka kami taja)
Dan kalau anak-anaknya geliga (Kita bagi biasiswa)

Bila aku kaya
Bila aku kaya
Bila aku kaya
Bila aku kaya
Kaya,kaya

Bila aku kaya
Hari hari hari raya (hari-hari ha ha)
Bil-bil jiran keluarga
Aku belanja selamba (rileks-rileks semua aku belanja)
Bila aku kaya (Yea)
Aku beli segalanya (semua)
Bungkuskan semua (ha ha)
Hadiahkan pada mama (mama nak apa)

Bila aku kaya (Kita bukan pergi kedai kereta beli kereta)
Bila aku kaya (Kita pergi kedai kereta beli kedai kereta)
Bila aku kaya (bila aku kaya, bila aku kaya)
Bila aku kaya (bila aku kaya, haih bila lah nak kaya)

Kalau aku mampu
Buat suka hati aku



PS: Jika kita kaya jagan lupa pada orang susah. Dalam harta kita ada hak mereka juga yang perlu kita tunaikan. Tak kaya pun tak apa. Janji hidup bahagia.. Kaya pun baik juga..Boleh bagi duit kat orang lain juga. Siapa nak duit RM500

Share

6 comments:

  1. amboi.. main lagu2 plak

    ReplyDelete
  2. Kalau menghayati lirik dia boleh tahan juga kan..
    Kakak senyum sendiri tau:)

    ReplyDelete
  3. akak ml dgr lagu nie..time nak raya itu hari..ingat lagu raya rupanya bila nak kaya..hahahah

    ReplyDelete
  4. singgah jgk kejap cuti2 ni ! ssh nk berkomen dg tab ni

    ReplyDelete
  5. sedap juga lagu ni...klu kaya ..bes kan...relax je duk umah hehehe

    ReplyDelete
  6. Kim K tu yg tak tahan tu..internasional lagu ni..

    ReplyDelete

Jaga Tata Susila Komen Anda
Jangan Letak LINK URL dalam komen!!
Gunakan Comment As 'Name/URL' untuk memudahkan kunjungan balas.Tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2015 OhPanduan
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah